Utby 8/12 2008

Dagens mardröm var när man tittade ut och såg plaskblöta gator nedanför lägenheten. Planen var att, tillsammans med Ted och Jocke, att klänga på "Sockerbiten". Men skam den om ger sig.
Begav mig för att möte Jocke i Gärdsås för att ta en kik på blocket, som visade sig vara ett mindre vattenfall. Som tur är finns det alltid alternativ när man har Utby och takproblemen där.

Jocke fick äntligen bestiga "Integrerad Maria" och sedan lades resten av vår session på "Det andra taket" vilket gick bättre för min del än vanligt. Nog för att problemet känns lite överskattat och onödigt, men det är ett bra alternativ att jobba på när luftfuktigheten förstör resten av blocken.

Kamrorna gick varma och här kommer en del fina bilder. Håll till godo!


Johan fokuserar på "Integrerad Maria"


Johan hänger på slopen


Snart uppe


Nästan?


Ted på "Integrerad Maria"


Ted nyper på "Det andra taket"


Så skönt kan det vara när man tar på sig boulderskorna.


Är greppen blöta så får man åtgärda det på mest effektiva sätt


Ted på "Det andra taket"


Jocke hänger på "Integrerad Maria"


Jocke i starten på "Integrerad Maria"


Kommentarer
Från: Dan

På vilket sätt är det onödigt? Det ända riktigt branta problemet i Göteborg (Och riktigt fina moves) =)

2008-12-08 @ 19:31:16
Från: Johan

Haha ja jag vill toppa ur problemen..men det är väl mitt sätt att se på problem =)..det är coola moves, men än så länge lite hårt. Måste hitta sekvensen efter att ha lagt upp första hälen + att jag måste orka hålla kvar efter det.

2008-12-08 @ 20:03:10
URL: http://climbing.blogg.se/
Från: Jocke

Fulbeta på näst sista bilden...

2008-12-09 @ 09:27:47
Från: Johan

Haha det kan man lugnt säga! Nu är det snart Sockerbiten som hägrar =)

2008-12-09 @ 13:13:27
URL: http://climbing.blogg.se/
Från: Hilda

Ja, nu är det vintersäsong...snö på det enda problemet som vi har här i Stöllet. Och inte har jag hunnit sätta det heller :(

Men jag kommer ju hem om några veckor...hoppas nästan att det inte ska bli någon vit jul i år :P Men nu är det skidåkningen som ska drillas :) Shit vad jag ska bli bra! :D Kram på rej!!

2008-12-09 @ 20:12:40
URL: http://hildas.bloggsida.se
Från: Dan

haha, toppa ur om du vill. =)Men det gör man väl inte på integrerad Maria heller? Kommer inte ihåg movesen men minns att det tyngsta var att hålla kvar hälen. Inte sugen på skidåkning? =)

2008-12-09 @ 20:15:37
Från: Johan

Skidåkningen lockar såklart, men det är väl mer tid och pengar för det som saknas. Ja jag är inte jättesugen på att toppa ur den haha, men jag håller med om att det var bra tungt att hålla kvar högerhälen. Men utvecklingen går framåt, i våras när du och jag var där orkade jag inte ens hålla kvar startcrimpen så =)

2008-12-10 @ 07:43:11
URL: http://climbing.blogg.se/

Kommentarer här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0