Lyckan, Fågelfors 26/12 2008

Efter att snön fallit så drog jag mig återigen ut till området för att borsta bort snön, reka lite till och till slut också känna på hur svåra problemen är där ute. Snön gjorde tyvärr att det blev lite blött på topparna så det blev ingen ärlig chans att bestiga problemen denna gång. Det som gjordes var att jag hittade ett coolt blocka där jag borstade upp 2 nya linjer.

Jag rekade lite mer innåt skogen där jag fann 6-7 block till av behaglig höjd. Ett block var till och med ett tak på 4-4,5 meter för att sedan avslutas med slabb på 2 meter. Problemet med en del av de nya blocken är att jag måste ringa en annan markägare för att kolla möjligheter för att klättra, men det ska nog inte vara några problem..

Lite bilder också!


Johan på ett aretes-projekt på jätteblocket


Johan på väggturs-projekt på jätteblocket


Pinchcrimp som startgrepp på väggturen


Pinchcrimp igen för att sedan göra en lång sträckning


2 ny linjer. En under taket rakt upp på areten (till höger). En till vänster på på blovket och rakt upp.

Kommentarer
Från: Dan

När ska du dra med mig till Fågelfors då? Ser ut som det kan bli ett helt okej ställe =)

2008-12-27 @ 12:58:19
Från: Johan

Haha ja vi får väl pussla ihop nåt under våren tycker jag. Det kommer bli en bra område tror jag, bara man städar upp lite och fixar till med träd och landningar =)

2008-12-27 @ 16:10:01
URL: http://climbing.blogg.se/
Från: Pontus

Ser bra ut Johan!!!!!!!!!

Kul att du orkar borsta fram linjerna! Nog lite lättare när det är torrt! Kommer dit med massa stålborstar nån helg!!!!



HA d gött!



Ponta

2008-12-27 @ 17:06:00
URL: http://www.globalbouldering.com
Från: Johan

Kul att ni gillar det =)..killarna från kalmar och västervik var sugna också så det kommer nog bli en hel del borstat framöver också, men jag har fortfarande en vecka på mig =) Området är bättre än vad det ser ut på bilderna =)

2008-12-27 @ 18:55:56
URL: http://climbing.blogg.se/

Kommentarer här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0