Lyckan, Fågelfors 23/12 2008

Ett nytt område håller på att träda fram nu under jul och nyår. För nästan exakt ett år sedan fick jag ett tips om en del stora block ute i de småländska skogarna. Åkte dit och ville såklart göra något av dessa block.
Nu är tiden inne och idag börjades det sopas för fullt. Under dagen har jag sopat fram 6 problem som nu måste torka, plus att jag gjorde ett första utkast av en topo för området. Om ni är nyfikna på vad jag funnit är det bara att ta en titt på bilderna nedan!


Johan jobbar med att borsta toppen på den första areten på jätteblocket.


Väggturen och den första areten borstas fram på jätteblocket.


Väggturen på jätteblocket.


Den andra areten på jätteblocket.


Näbb-blocket. Kanske ett av de hårdaste problemen som borstades fram under dagen.


Näbben eller näsan från sidan.


Ett problem som börjar i branten som sedan går upp på bullen. Ser kul ut!


En av få slabbar i Lyckan.


Ett av många block på hygget.


Kaisa tecknar topon över området.

Kommentarer
Från: Dan

God Jul på dig!

Ser ju fint ut det där, är imponerad av din sekreterare! =)

2008-12-24 @ 21:24:02
Från: Johan

God Jul! Ja det kan nog bli ett toppenområde. Ska borsta upp lite till + att jag ska "städa" lite där ute också! Finns nog en del hårda och en del lätta problem också! Kaisa gjorde en grym bild haha

2008-12-25 @ 13:09:33
URL: http://climbing.blogg.se/

Kommentarer här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0